Οι κάλτσες διαβαθμισμένης συμπίεσης είναι σφιχτές. Αυτή η ιδιότητά τους αυτή είναι που τις κάνει χρήσιμες από θεραπευτικής απόψεως, όμως αυτός είναι και ο λόγος που είναι δύσκολες στην τοποθέτηση, ειδικά γύρω από τη φτέρνα και τον αστράγαλο.

Δυστυχώς, η δυσκολία στην τοποθέτηση είναι ο κυριότερος λόγος για τον οποίο πολλοί ασθενείς αποθαρρύνονται κατά την χρήση τους και αδυνατούν να τις χρησιμοποιήσουν καθημερινά, με αποτέλεσμα το οίδημα στα πόδια και τους αστραγάλους να χειροτερεύει, αντί να βελτιώνεται. Οι οδηγίες που ακολουθούν έχουν σκοπό να σας βοηθήσουν να χρησιμοποιείτε σωστά τις κάλτσες σας.

Με λίγη εξάσκηση, σε σύντομο χρονικό διάστημα, μια δύσκολη διαδικασία θα γίνει μια απλή καθημερινή ρουτίνα.

Φορέστε τις κάλτσες σας ενώ είστε ξαπλωμένοι, πριν σηκωθείτε από το κρεβάτι.

Είναι η κατάλληλη ώρα για να φορέσετε τις κάλτσες σας, διότι τα πόδια σας είναι ξεπρησμένα, καθώς η βραδινή κατάκλιση βοηθάει στην απορροή του αίματος και των υγρών  από τα κάτω άκρα. Αν σηκωθείτε από το κρεββάτι και ξεχάσατε να φορέσετε τις κάλτσες σας, είναι προτιμότερο να ξαπλώσετε για λίγο πριν δοκιμάσετε να τις φορέσετε.

Οι κάλτσες είναι ευκολότερο να φορεθούν σε στεγνό και καθαρό δέρμα.

Αν έχετε χρησιμοποιήσει λοσιόν, είναι καλύτερο να την απομακρύνετε από το δέρμα σας με ένα πανί. Αντί για λοσιόν,  λίγη πούδρα ή ταλκ θα σας βοηθήσει να τοποθετήσετε πιο εύκολα τις κάλτσες σας.

Ξεκινήστε τοποθετώντας πρώτα το πέλμα.

Για να το πετύχετε αυτό, γυρίστε την κάλτσα από μέσα προς τα έξω ως τη μέση ή τελείως. Μην δοκιμάσετε να «σουρώσετε» την κάλτσα, όπως κάνετε με τις κοινές κάλτσες, καθώς  θα είναι πολύ σφιχτές και θα είναι αδύνατο να τις φορέσετε στο πέλμα. Πολλές κάλτσες συνοδεύονται από ένα «παντοφλάκι» από μεταξωτό ύφασμα, που βοηθά ακριβώς σε αυτό.

Βεβαιωθείτε ότι έχουν μπει με το σωστό προσανατολισμό και η φτέρνα είναι στη σωστή θέση.

Στη συνέχεια ανεβάστε την σιγά σιγά προς τα πάνω. Αποφύγετε να την τραβάτε από το επάνω τμήμα, καθώς μπορεί να την καταστρέψετε και αποφύγετε να διπλώνετε την πάνω άκρη, καθώς έτσι στραγγαλίζεται το πόδι και επιβαρύνετε την αγγειακή κυκλοφορία

 Βοηθά πολύ κατά την τοποθέτηση να φοράτε λαστιχένια γάντια.

Με τον τρόπο αυτό, θα δείτε ότι είναι πιο εύκολο να τραβήξετε την κάλτσα προς τα επάνω και αποφεύγετε να «γδάρετε» την κάλτσα σας με τα νύχια σας ή με κάποιο κόσμημα (πχ δακτυλίδι). Βοηθά ακόμη στο να ισιώσετε τυχόν «ζαρώματα» της κάλτσας μετά την τοποθέτησή της.

Εξασκηθείτε. Δουλέψτε το με ηρεμία και πειραματιστείτε.

Όσο χρησιμοποιείτε την κάλτσα σας, η διαδικασία εφαρμογής θα γίνεται όλο και πιο εύκολη. Βοηθά αν το δείτε σαν  μια επένδυση για την υγεία των ποδιών σας. Αν παρά τις προσπάθειές σας, εξακολουθείτε να δυσκολεύεστε, ίσως η κάλτσα σας δεν είναι στο σωστό μέγεθος. Ίσως, πάλι θα πρέπει να συζητήσετε με τον αγγειοχειρουργό σας, να αντιμετωπίσετε οριστικά το πρόβλημα σας (εφόσον πάσχετε από κιρσούς) με μία από τις πολλές διαθέσιμες επεμβατικές θεραπείες.